loading...
راه های ساده برای کم کردن وزن خود
هانیه شاکری بازدید : 48 پنجشنبه 30 آبان 1398 نظرات (1)

به طور كلي غذاهايي كه كالري پاييني دارند حاوي آب و فيبر بالايي هستند كه سيب نمونهٔ برجستهٔ اين گروه است. يك سيب متوسط، ۹۵ كالري و مقدار قابل توجهي آب و فيبر دارد. تحقيقات به عمل آمده نشان داده‌اند كه غذاهاي با انرژي پايين باعث پايين آمدن كالري و در نتيجه كاهش وزن در افراد مي‌شوند.

فيبر بيشتر، لاغري بهتر

يك سيب متوسط داراي ۴ گرم فيبر است. اين مقدار به ترتيب ۱۶ و ۱۱ درصد از فيبر مورد نياز روزانهٔ خانم‌ها و آقايان را تشكيل مي‌دهد. تحقيقات نشان داده‌اند كه خوردن مقدار قابل توجهي از هر فيبر در طول روز باعث پايين آمدن وزن و كاهش ريسك چاقي مي‌شود. فيبر فرآيند هضم را كند مي‌كند و باعث مي‌شود شما با وارد كردن كالري كمتر به مدت بيشتري احساس سير بودن بكنيد. به همين دليل غذاهايي با فيبر بالا و كالري ناچيز باعث پايين آمدن وزن شما مي‌شوند. نكته ديگر اينكه فيبر سيستم گوارشي شما را به شكل سالم‌تري تنظيم مي‌كند و باعث حفظ تعادل باكتري‌هاي مفيد روده مي‌شود كه اين به نفع سيستم متابوليك و كنترل وزن شما است.

سيب يك غذاي شكم پر كن

تركيب آب و فيبر در سيب باعث سيري زود هنگام مي‌شود و مطالعات حاكي از اين است كه خوردن يك سيب قبل از غذا به مراتب بيشتر از آب سيب تأثيرگذار است و علاوه بر اين، زمان قابل توجهي كه شما صرف خوردن يك سيب مي‌كنيد در مقايسه با غذاهايي كه فيبر ندارند، باعث سيري بيشتر مي‌شود. از اين منظر، حتي خوردن خود ميوه‌ها به جاي آب ميوه، بهتر است و اشتهاي شما را كم مي‌كند و به كاهش وزن منجر مي‌شود.

محققان خوردن سيب در يك رژيم غذايي سالم و متعادل را توصيه مي‌كنند. در مطالعات روي خانم‌هايي با اضافه وزن، رژيم‌هاي غذايي متعددي تست شد و سيب بيشترين نقش را در كاهش وزن‌شان ايفا كرد. در يكي از اين تحقيقات كاهش وزن در افرادي كه سيب، گلابي، و غلات را مصرف مي‌كردند مورد آزمايش و بررسي قرار گرفت. بعد از ۱۲ هفته افرادي كه گروه ميوه‌جات را مصرف كرده بودند ۱.۲۲ كيلوگرم  كاهش وزن نشان دادند و اين در حالي بود كه در گروه غلات هيچ گونه كاهش وزني ديده نشد.

نكته قابل ذكر اين است كه سيب نه تنها در رژيم لاغري بالغان نقش مهم دارد بلكه براي كودكان هم بسيار مفيد بوده و از چاق شدنشان جلوگيري مي‌كند.

بقيه خواص سيب براي بدن

چگالي تغذيه

درمان چاقي

سيب حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني زياد است. از جمله آنها مي‌توان به پتاسيم و ويتامين C اشاره كرد. از ديگر ويتامين هاي موجود در سيب B6 و K و عناصر منگنز و مس است. علاوه بر اين پوست سيب هم داراي خواص مفيد براي ايمني بدن است و بدن را در برابر بيماري‌ها مقاوم مي‌كند.

شاخص گلوكز پايين

سيب شاخص گلوكز پاييني دارد، اين يعني مقدار قند خون را بعد از صرف غذا پايين نگه مي‌دارد و براي كنترل آن نيز بسيار مفيد است. شواهد حاكي از آن است كه غذاهاي كم گلوكز از ابتلا به ديابت و بيماري‌هاي قلبي و برخي سرطان‌ها جلوگيري مي‌كنند.

سلامت قلب

آنتي‌اكسيدان‌ها و فيبرهاي موجود در سيب موجب كاهش خطر بيماري‌هاي قلبي مي‌گردند. سيب مستقيماً باعث پايين آمدن قند خون و التهاب مي‌شود كه همين عوامل در جلوگيري از سكته قلبي نقش دارند.

ضد سرطان

آنتي‌اكسيدان‌هاي سيب از بروز برخي از سرطان‌ها جلوگيري مي‌كنند. چندين تحقيق در اين مورد بر روي خانم‌ها و آقايان انجام شده كه نشان مي‌دهد مصرف حداقل يك سيب در طول روز خطر ابتلا به سرطان‌هايي نظير دهان، پستان، تخمدان و رودهٔ بزرگ را كاهش مي‌دهد.

عملكرد مغز

طبق آزمايشات مختلفي كه روي حيوانات انجام شده، مصرف سيب و آب سيب خطر اختلالات مغزي و فراموشي را كاهش مي‌دهد. در يك پژوهش بر روي موش‌ها ثابت شده كه مصرف آب سيب به كاهش ميزان اكسيژن انفعالي مضر در بافت مغزي كمك مي‌كند. مصرف آب سيب به حفظ سلامت اعصاب انتقال‌دهنده پيام به مغز كمك مي‌كند و جلوي بيماري آلزايمر را مي‌گيرد.

جمع بندي

سيب منبع بسيار خوبي از آنتي‌اكسيدان، فيبر، آب و منابع مغذي ديگر است كه براي سلامت بدن بسيار مفيد و مؤثر هستند. بسياري از اين مواد مفيد، مي‌توانند به كاهش وزن و كاهش مصرف كالري كمك كنند.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 733
  • بازدید کلی : 2,804